"Roads werkt!"
Dagbesteding-werk > Zorg

Telefonist bij de Warmline

Maandag t/m zondag 19.00-22.00 uur

De Warmline is een telefonische hulpdienst voor lotgenoten. Je wordt telefonist en helpt mensen die lopen te piekeren of een vraag hebben. Je krijgt een training om bellers zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Het team van telefonisten van De Warmline bestaat uit ervaringsdeskundigen. De Warmline biedt geen medische hulp, maar een luisterend oor. De bellers voelen zich vaak eenzaam en willen hun zorgen delen. Dit zijn hele persoonlijke verhalen. Daarom blijven zij, net als de medewerkers van De Warmline, anoniem.

Verdiensten

Je krijgt een vergoeding per uur

Aanmelden

Wat ga je doen

Werken bij De Warmline is bijzonder, omdat je je eigen kennis en ervaring kunt inzetten voor andere mensen. De bellers knappen op van een persoonlijk gesprek. Jij bent voor hen van onschatbare waarde. De Warmline is actief buiten kantoortijden, omdat de hulpverlening dan niet bereikbaar is. Als telefonist van De Warmline maak je deel uit van een betrokken team van collega’s.

Resultaat

Vóór je aan het werk gaat bij De Warmline, krijg je een uitgebreide telefoontraining. Hierin leer je enkele basisvaardigheden om gesprekken met lotgenoten te voeren, zoals duidelijk praten, rust nemen, écht luisteren, open vragen stellen en grenzen stellen. Je krijgt informatie over onze ervaringen met bellers van De Warmline, de verhalen waarmee je te maken krijgt en ons crisisprotocol. Na deze training word je ingewerkt op de locatie. Bij je eerste gesprekken word je begeleid door een collega en een werkbegeleider. Er is altijd een werkbegeleider als achterwacht aanwezig. Deze kan gebeld kan worden bij problemen, ziekte of moeilijke telefoontjes voor, tijdens en na de beldienst. Na verloop van tijd, als het werk goed gaat, is er gemiddeld 1 x per week contact met één van de werkbegeleiders. Hetzij op de locatie, telefonisch of bij de (intervisie-) vergadering. Hiernaast begeleiden we je bij het leren van algemene vaardigheden die bij werken horen, zoals samenwerken, kritiek krijgen, voor jezelf opkomen en natuurlijk vormgeven van je eigen toekomst.

Welke doelen bereik je

Goed luisteren, telefonische gesprekken voeren en het inzetten van je ervaringsdeskundigheid.

Locatie

De Warmline

Obiplein 14-16
1094RB Amsterdam

06 270 772 43

Meer over deze locatie
"Roads werkt!"
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2019 Roads - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Onderdeel van  Arkin