De Warmline is een telefonische hulpdienst voor iedereen die een luisterend oor kan gebruiken. Je wordt telefonist en helpt mensen die lopen te piekeren of een vraag hebben. Je krijgt een training om bellers zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Het team van telefonisten van De Warmline bestaat uit ervaringsdeskundigen. De Warmline biedt geen medische hulp, maar een luisterend oor. De bellers voelen zich vaak eenzaam en willen hun zorgen delen. Dit zijn hele persoonlijke verhalen. Daarom blijven zij, net als de medewerkers van De Warmline, anoniem.
Bekijk de video hieronder voor meer informatie:
Zie ook Warmline – Roads voor meer informatie over de Warmline.
Je krijgt een vergoeding per uur
Om te werken bij de Warmline is het nodig dat je ervaringsdeskundige bent binnen de GGZ. Dit is het geval als je een behandeling hebt gevolgd binnen de GGZ. Het is daarnaast van belang dat je al wat verder bent in je herstel en de Nederlandse taal beheerst. Werken bij De Warmline is bijzonder, omdat je je eigen kennis en ervaring kunt inzetten voor andere mensen. De bellers knappen op van een persoonlijk gesprek. Jij bent voor hen van onschatbare waarde. De Warmline is actief buiten kantoortijden, omdat de hulpverlening dan niet bereikbaar is. Als telefonist van De Warmline maak je deel uit van een betrokken team van collega’s.
De Warmline
Obiplein 14-16
1094RB Amsterdam
06 270 772 43